Sejlsikkert 2.0 Test af Nødblus

SEJLSIKKERT 2.0

Det er med stor fornøjelse at Vedbæk Sejlklub i samarbejde med SEJLSIKKERT inviterer til en aften der kan gøre en forskel onsdag den 28.februar kl. 18.30 i Vedbæk Sejlklub Klubhus.

Vedbæk Sejlklub prioriterer vores medlemmers sikkerhed til søs højt og derfor har vi i samarbejde med SEJLSIKKERT arrangeret endnu en aften hvor vi får besøg af eksperter fra Søsportens Sikkerhedsråd, som en del af Sejl Sikkert kampagnen.<!--more-->

Aftenen indledes med et oplæg omkring forskellige typer af nødblus og hvad der er kommet af nyt nødudstyr på markedet, samt generelle sikkerhedsforanstaltninger for brug.
Hvornår har du sidst efterset datoen på dine nødblus/raketter mm.? Er du sikker på hvordan de affyres korrekt, og hvilke typer der skal bruges hvornår?

Da der er risiko for at det er dig, der en dag får brug for at affyre nødblus, er det en god ide at være sikker på hvordan de affyres, hvad kan holdes i hånden og hvad skal absolut ikke holdes i hånden!

Det tester vi, og fyrer nødraketter og blus af. Husk varmt tøj!

Har du gammelt, eller udløbet nødblus mm. liggende så opfordres du til at tage det med, da det vil blive affyret under kontrollerede forhold af uddannede instruktører. Ingen udløbne nødblus, ingen affyring.
Vedbæk Sejlklub har søgt, og fået godkendelse til affyring af alle typer af nødblus af alle involverede myndigheder.

Vedbæk Sejlklub byder på kaffe, te samt lidt sødt.

Tilmelding nødvendig på mail: Tilmeld@vedbaek-sejlklub.dk senest mandag den 26.februar.

Vi glæder os til at se dig/jer til en spændende aften der kan gøre en forskel!