Sejl J/70 i hele vintersæson 2023-24

Nu kan du komme ud at sejle Vedbæk Sejlklubs J/70 i vintersæson 2023 – 2024. Det koster 1.500 kr. for et "sæsonkort", der gælder november 2023 til og med marts 2024.
Klik her for link til sæsonkort
Du kan lave et hold med faste gaster, eller melde dig til individuelt. Alle ombord skal naturligvis være medlem af Vedbæk Sejlklub.
Bådene vil ligge i Hellerup Havn i hele vintersæsonen, og der er fast træning sammen med 20-30 andre J/70'ere hver lørdag og søndag formiddag. Træningen starter lørdag den 4. november kl. 9.30 og slutter ved 12-tiden.
Du skal tilmelde dig træningen særskilt på manage2sail (Klik her for link til manage2sail) og det  koster 500 kr. pr. besætningsmedlem. Beløbet går ubeskåret til vintertræningen, herunder til trænere, skafning mv.
Der er i alt 16 pladser på Vedbæk Sejlklubs J/79'ere hver weekend, fordelt med 8 (2 både x4 besætning) lørdag og 8 søndag. Møder der for mange op, så er der sikkert pladser på andre klubbers J/70. Møder vi for få, så tager vi nogle fra andre klubber med ud.
Med sæsonkortet kan du også sejle på dage, hvor bådene ikke bruges til træning, dog kun i sigtbart vejr fra solopgang til solnedgang. Det er ikke tilladt at sejle ud, hvis farvandsudsigten fra DMI for Sundet melder om vindstyrker på mere end 8 meter pr sekund - eller mere end 12 meter pr sekund i vindstødene.
En J/70 KAN godt lægge sig helt ned på siden, men flyder og rejser sig selv op igen.
Husk, at der altid skal være en Vedbæk Sejlklub godkendt J/70 skipper ombord på hver båd.
J/70'erne er ikke bundmalede og skal på land ca. en gang om måneden. Som vintersejler i J/70 har du pligt til at give en hånd med at vaske og polere bunden. Du vil kunne bytte din tur væk, men er stadig ansvarlig for at vedkommende dukker op.
For øvrige regler og kommunikation om Vedbæk Sejlklubs J/70 og sejlads i bådene: Se Facebook gruppen "Vedbæk Sejlklub J70", som du finder her.
Kom med på vandet og ha' det sjovt hele vinteren!