De nye J/70'ere er ankommet!

Wow! Det her bliver godt!

De to spritnye J/70 sports-kølbåde er nu ankommet til Vedbæk Sejlklub, og vil snart være klar til deres jomfrusejlads. Bådene er anskaffet med hjælp fra Nordea Fonden, og vil blive et stort aktiv for alle, der kan lide at sejle kølbåde - med fart og spænding. J/70 er en meget hurtigtvoksende klasse, hvor der ikke mindst ved Øresundskystens klubber sejles hele året. De bruges til både juniorer (Opti-sejlere), kapsejlere, skolesejlads, WOW (Woman On Water) aktiviteter og seniorsejlads. Med sin meget simple betjening uden spil og hvor alt kan håndteres fra cockpittet - også genakkersætning - er de nemme at sejle, men kræver øvelse for at sejle godt. Netop som en god sportsbåd skal være. Kølen kan tages op og båden dermed trailes. Det åbner mulighed for at deltage i stævner iind- og udland, når vi bliver dygtige nok :-)
Glæd jer - de er absolut værd at sejle!