Vinter arrangementer i sejlklubben

Så blev det atter jul i den gamle sejlklub

Kære medlemmer

I skal da også have lidt julegodter fra sejlklubben.

Derfor har vi arrangeret en række aftener i løbet af vinteren og foråret for jer.

Alle arrangementerne starter kl. 19 og varer et par timer.

Hvor ikke andet er nævnt foregår det i klubhuset og på en torsdag.

Den 12. januar: Søredningstjenesten kommer og fortæller om deres arbejde og hvordan de står klar til at hjælpe os når vi er uheldige eller ikke har tænkt os om på vandet.

Den 19. januar: Johanne og Jørn fra sejlklubben kommer og fortæller om deres tur rundt om næsten hele Storbritannien i deres Halberg Rassy ”Johanne” i sommeren 2022.

Den 9. februar: En aften på sejlloftet – Morten Ullman inviterer til et besøg på UK sails i Humlebæk til en snak om sejl, dugtyper, tovværk, splejsninger mv. Der er plads til max 15 deltagere.

Den 23. februar: En aften i maskinen - sammen med klubbens undervisnings marine diesel maskine. Hvad er de hyppigste fejl på maskinen i din båd? Og hvad kan du selv gøre. Jan fra sejlerskolen starter maskinen op og viser dig hvordan.

Den 16. marts: Admirals Cup, Volvo Ocean Race, OL, flere skrog og bly allergi. (der blev aflyst sidste år) Bo Hasseris kommer forbi og fortæller om hvordan moderne kapsejlads opstod.

Desuden arbejder vi på at arrangere et foredrag om: Udviklingen af sejl design. Fra Sjælland Rundt til Americas cup. Nærmere følger.

Lørdag den 25. februar: Hvem vil med på bådmessen i Fredericia? Vi tager toget derover og hjem sammen. Hvis der er stemning for det vil vi forsøge at få nogle fribilletter. Vi kan sikkert også finde ud af at spise en frokost sammen.

Når vi nærmer os, vil der komme særskilte invitationer så du kan melde dig til arrangementerne, men SÆT ALLEREDE NU KRYDS I DIN KALENDER.

Glædelig jul fra bestyrelsen