J70 og vinter sejlads i klubbens H-både

I dag kommer Rasmus fra sejlsportsligaen med en J70’er til Vedbæk Sejlklub.

Den er udlånt til os kvit og frit til at prøve kræfter med indtil ultimo oktober.

J/70 er verdens hurtigst voksende kølbåds- og sportsbådsklasse. Aktiviteten i Danmark er stor og J/70 klassen er den største og mest aktive kølbådsklasse i Danmark.

Det er gratis at låne J70 båden.

I morgen onsdag den 21. september er det tid for den sidste aften kapsejlads.  På lørdag den 24. sejler vi klubmesterskab. Så er det slut for i år…..???

NEJ DET ER EJ!

For onsdag 28. september kl. 19 starter vi op igen:

Rasmus kommer forbi og fortæller om de forskellige koncepter som Sejlsportsligaen har.

- Sejlsportsligaen

- WoW - Women on Water

- Youngsters - Ungdoms sejlads i kølbåde

- Blue Brothers - sejlads for 60+

- Sejlerskolen

Udover det er der også noget økonomi om hvordan en klub kan drive sådan en eller flere J70 både.

Undertegnede fortæller om planerne for klubbens H-både der bliver liggende i vandet i vinter og giver flere muligheder for aktiviteter for medlemmerne. ALLE medlemmer.

-        Taske sejlads – små korte og lærerige sejladser over max er par timer. I oktober fra kl. 17 om onsdagen og efter oktober lørdag formiddag – eller søndag? – alt efter hvad vi kan enes om. Opfølgning og snak om kapsejlads i klubhuset bagefter eller en snak inden vi tager på vandet om hvad der er mest relevant. Klubbens superdygtige unge sejlere kan med sikkerhed lære os andre et og andet.

Det vil være ganske uformelt. Du møder op med din taske og sejler.  Der bliver en FB gruppe hvor man kan aftale nærmere.

-        Dagssejlads. Mange har tid til at sejle på hverdage når andre arbejder. Hvorfor ikke udnytte det?

-        Kvinder der sejler med og mod kvinder giver en anden og bedre sejler oplevelse. Hvorfor ikke udnytte at vi har 3 både der er klar at understøtte det?

Hvis der er stemning for det mødes vi onsdag den 28.  kl. 17 på bro E og tager lige en tur inden vi skal høre nærmere om koncepterne? Kom frisk.

6_Prøv en J70.pdf

Med venlig hilsen/Best regards