Referat af bestyrelsesmøde 30. marts 2017

Tilstede: JK, MR, PKA, RGA, LOL, VR. Gæst: MS (Mads Siggaard-Andersen).
Ref: OSP

JK bød velkommen og kunne præsentere den gode nyhed, at Otto Spang har tilbudt fremover at tage referat fra bestyrelsesmøderne.

<!--more-->MS demonstrerede det ny adgangssystem, som han har installeret – med en stor besparelse for klubben. MS sørger for driften og registrering af medlemmer, når kontingent er betalt. Brikker og informationsbrev udsendes til alle medlemmer.

PKA oplyste, at opkrævninger for 2017 er ude. Indbetalinger via BBS opkræves pr. 4.april med anmodning om info om adresseændringer. Giro er også udsendt, men problemer med et konto nr. kan give lidt forsinket oplysning om betalingsstatus. ”Men pengene kommer i kassen og der er ikke likviditetsproblemer” lover PKA.

MR orienterede om bevilling på 1 mio fra Aage og Johanne Louis-Hansens Fond til bygning af en ny følgebåd, en 7 meters kutter fra Bredgaards værft i Sakskøbing. Kutteren har stort styrehus, åbent agterdæk, en briks nede om læ og alt moderne udstyr incl. 60 hk motor. ”Johanne” leveres primo september iht MR og Torben Svava´s specifikationer og bliver en stor forbedring som afløsning for ”Servus”.

Nordea Fonden og Johannes Fog har sponseret en større sum, der dækker ca. halvdelen af investeringen i den ny rib, der navngives ”Emma” ved standerhejsning lørdag 29.april i forbindelse med den store søsætning. VR sørger for et traktement.

MR orienterede om dagens møde i Samarbejdsudvalget, der havde klubhusbyggeriet som hovedemne. Efter forslag fra VS enedes klubberne om at begrænse deres krav til færdiggørelsen og yde havnen et likviditetstilskud, der modregnes i de kommende års husleje efter model fra vinterbadernes ombygning af den hvide villa. VS tilbyder et tilskud på 200 tkr. og vil færdiggøre det ny klubhus for egne midler til køkken samt en trappe til repos på 1. sal, hvis det kan godkendes af brandmyndighederne. Terrassen må så komme til, hvis det senere bliver økonomisk muligt.

LOL fortalte email-system og om ny website og bestyrelsen konkretiserede sine ønsker til driften med nyheder og information.

Det blev vedtaget at fastholde Stelton Cup med øget vægt på værdiskabelsen for klubben.
Vedbæk Sejlklub deltager med en række aktiviteter ved Vedbæk Havnedag søndag 13. august.

RGL oplyste at der er forårsklargøring i Surf-afdelingen 23. april. Årets surferskoler er tilrettelagt for hele sæsonen incl. vagtplaner for trænere m.fl.

Kastrup Tursejlerforening har ønsket at låne vores lokaler til et besøg 3-4 juni. Bestyrelsen har vedtaget fremtidigt IKKE at udlåne sejlklubbens lokaler til andre, mens alle DS-gæstesejlere altid er velkomne til at benytte VS´ lokaler som var de medlemmer af klubben.

OSP skitserer arbejdsopgaver for en kommende klubhusmester.

PKA og JK vil indgå aftale med et rengøringsfirma vedr. klubhuset.

Bestyrelsen vil på et særligt møde drøfte nye aktiviteter bl.a. inspireret af VR´s oplevelser med Nordjysk Surf. Vi vil invitere en DS klubkonsulent til mødet.

Næste bestyrelsesmøde indkaldes til mandag den 1. maj kl. 1900.