North Sails besøgte Vedbæk Sejlklub onsdag den 11. januar kl 19:00

Peter Westfal fra North Sails - erfaren kapsejler, der ved en masse om sejl og sejldug – besøgte til Vedbæk Sejlklub og fortalte om trim af rig og sejl onsdag den 11. januar .<!--more-->

peter_westphal_north_sailsAftenens emner henvendte sig til tur- og kapsejlere. Peter fortalte om, hvordan masten skal sættes op, og hvordan man kan være sikker på, at man har den korrekte spænding på vanterne. Ligeledes gennemgik han de mange trim-muligheder, der er på alle sejlbåde, således at både tur- og kapsejleren kan få en forståelse af, hvad der skal til, for at optimere bådens sejlegenskaber. Det giver mindre krængning, og mere fart og højde.

Endeligt gennemgik Peter de forskellige sejlduge og materialer, så et eventuelt køb af nye sejl bliver mere overskueligt!

Vedbæk Sejlklub siger mange tak til Peter og North Sails for et glimrende arrangement.